SPITALUL CLINIC JUDEŢEAN DE URGENŢĂ ,,SF.AP.ANDREI’’ CONSTANTA
F I Ş A P O S T U L U I
Nr.______ (asistent social – Centrul de sănătate mintală copii si adolescenti)
I. IDENTIFICAREA POSTULUI :
1. Nume şi prenume salariat :________________
2. Denumirea postului : asistent social
3. Poziţia în COR – cod 263501
4. Marca :
5. Locul de muncă : Centrul de sănătate mintală copii si adolescenti
6. Nivelul postului : de execuţie
II. SFERA RELAŢIONALĂ :
1. Ierarhice : – subordonare : director îngrijiri, medicul coordonator
– supraordonare: personal auxiliar
2. Funcţionale : – cu compartimentele si sectiile din cadrul unităţii
3. De colaborare : – cu personalul din Centrul de Sanatate Mintala Copii si Adolescenti
4. De reprezentare : –
III. DESCRIEREA POSTULUI :
1. Studii: superioare in asistenta sociala
2. Aviz de exercitare a profesiei de asistent social
3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului :
3.1. Complexitatea postului în sensul diversităţii operaţiunilor de efectuat :
– identificarea problemelor beneficiarului folosind tehnici si metode specifice profesiei, aprecierea gradului si tipului de dezvoltare a beneficiarilor ;
– organizarea timpului de lucru
3.2. Efort intelectual :
– crescut impus de complexitatea activităţii ; atenţie şi concentrare distributivă
3.3. Necesitatea unor aptitudini deosebite :
– abilităţi de comunicare, muncă în echipă, promptitudine, rezistenţă la stres, conştiinciozitate, disciplină
3.4. Tehnologii speciale :
– cunoaşterea tehnicilor si metodelor specifice profesiei impuse de specificul activitatii
– utilizarea calculatorului
4. Responsabilitatea implicată de post :
4.1. Responsabilitate în ceea ce priveşte activitatea de îndrumare si consiliere sociala a beneficiarilor
4.2. Confidenţialitatea actului profesional
- ATRIBUŢII SPECIFICE :
- Asistentul social se conduce in activitatea sa de Legile (privind exercitarea profesiei de asistent social, legea privind sanatatea mintala, legea privind protectia persoanelor cu handicap), Hotararile Parlamentului, Hotararile Guvernului, cat si de legislatia internationala in domeniul sanatatii mintale.
- Identifica problemele beneficiarului, folosind metode si tehnici specifice, apreciaza gradul si tipul de dezvoltare a beneficiarilor;
- Asistentul social este responsabil pentru situatia sociala a cazului: evaluarea beneficiarului, determinarea retelei sociale a beneficiarului, monitorizarea sociala a cazului, prestarea serviciilor sociale, documentarea informatiei colectate despre beneficiar;
- Monitorizarea cazului se face din punct de vedere social, parte a abordarii multidisciplinare in cadrul echipei;
- Asistentul social este responsabil de lucrul cu membrii familiei beneficiarului: evaluarea situatiei in cadrul familiei, informarea, implicarea si delegarea responsabilitatilor parintilor in scopul rezolvarii situatiei beneficiarului;
- Consiliaza social membrii familiei in probleme de ordin social cu scopul dezvoltarii aptitudinilor parentale si indrumarea lor in vederea accesarii serviciilor sociale comunitare;
- Respecta principiul confidentialitatii, atitudinii ne-discriminatorii si abordarii individuale a cazului.
- Asistentul social este responsabil pentru stabilirea retelei de colaborare cu organele de resort: D.G.A.S.P.C., S.P.A.S.- uri din Primarii, I.S.J., scoala/gradinita normala, scoala speciala, Centrul de Resurse si Asistenta Psihopedagogica, medici de familie, O.N.G.-uri active in asistenta sociala, biserica;
- Asistentul social organizeaza si invita la sedintele de lucru asupra cazului persoanele care pot direct contribui la rezolvarea situatiei in familie. AsistentuI social informeaza si documenteaza progresele si raporteaza persoanelor implicate precum si echipa multidisciplinara despre evolutia cazului.
- Asigura legatura intre Centru si intregul spectru de servicii care exista (alte institutii, scoli, policlinici, reprezentanti ai bisericii, ai politiei) in folosul beneficiarului;
- Asigura realizarea efectiva a chestionarelor sociale si studiilor de caz, face demersuri necesare in sensul socializarii si integrarii in comunitate a persoanelor care acceseaza serviciile Centrului;
- Stabileste impreuna cu echipa de specialisti scopul si metodele de lucru cu beneficiarii, tinand cont de problemele individuale ale fiecaruia;
- Efectueaza evaluarea initiala, formativa si finala pentru obtinerea informatiei clare despre rezultatele muncii cu beneficiarii;
- Solicita informatii institutiilor unde beneficiarul s-a aflat in evidenta (scoala/gradinita, centru de plasament);
- Are o atitudine de politete si prietenie fata de parinti, accepta ca parintii au dreptul sa participe la luarea deciziilor ce ii vizeaza pe beneficiari;
- Contribuie la organizarea activitatilor de consiliere;
- Participa la seminarii, intruniri de lucru, conferinte in scopul acumularii experientei avansate;
- Elaboreaza chestionare si teste de evaluare a beneficiarilor;
- Isi perfectioneaza permanent abilitatile de prestare a serviciilor sociale;
- Participa activ la evaluarea necesitatilor sociale de protectie a beneficiarului in comunitate;
- Inainteaza propuneri de adaptare a serviciilor Centrului la necesitatile depistate in comunitate;
- Studiaza permanent legislatia in vigoare in domeniul asistentei sociale;
- Respecta secretul profesional si codul de etica al asistentului social si cunoaste Legea Asistentului Social;
- Participa la elaborarea planului strategic al serviciilor de sanatate mintala prestate in cadrul Centrului, contribuie in comun cu membrii echipei si coordonatorul Centrului la stabilirea viziunii si misiunii, scopului general al activitatilor Centrului, obiectivelor de lunga durata si celor imediate.
- Participa la intocmirea planului de activitate pentru atingerea scopului si obiectivelor Centrului.
- Participa la elaborarea si adaptarea metodelor de lucru in asistenta sociala cu beneficiarii, si informeaza echipa despre progresele realizate.
- RESPONSABILITĂŢI COMUNE :
- Respectă programul de lucru şi semnează condica de prezenţă la venire şi plecare.
- Are obligaţia de a se prezenta la serviciu în deplină capacitate de munca. Este interzis venirea la serviciu sub influenţa băuturilor alcoolice sau introducerea şi consumarea lor în unitate în timpul orelor de muncă. Este interzis fumatul în incinta unităţii sanitare.
- Respectă confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă indiferent de natura acestora, orice declaraţie publică cu referire la locul de muncă fiind interzisă, fără acordul conducerii. Se va abţine de la orice faptă care ar putea aduce prejudicii instituţiei.
- Efectuează controlul medical periodic conform programării şi normelor în vigoare.
- Respectarea circuitelor funcţionale în ceea ce priveşte echipamentul de protecţie. Acesta va fi purtat, depozitat şi spălat doar în incinta unităţii.
- Cunoaşte şi respectă normele de sănătate, securitate şi igienă în muncă, normele de prevenire şi stingere a incendiilor şi de acţiune în caz de urgenţă, precum şi normele de protecţie a mediului înconjurător.
- Cunoaşte şi respectă Regulamentul de Organizare si Functionare şi Regulamentul Intern al spitalului, care se regăsesc pe site-ul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa, precum si prevederile Codului de etică şi conduită profesională.
- Cunoaşte şi aplică normele interne şi procedurile de lucru privitoare la postul său.
- Respecta codul de procedura privind colectarea, selectarea, depozitarea si transportul deşeurilor conform normelor legale in vigoare;
- Utilizează echipamentul individual de protecţie din dotare şi poartă ecusonul la vedere.
- Va răspunde de păstrarea secretului de serviciu precum şi de păstrarea secretului datelor şi al informaţiilor cu caracter personal deţinute sau la care are acces ca urmare a executării atribuţiilor de serviciu.
- Sesizează şeful ierarhic asupra oricăror probleme apărute pe parcursul derulării activităţii.
- Utilizează corect dotările postului fără să îşi pună în pericol propria existenţă sau a celorlalţi angajaţi, aduce la cunoştinţă şefului ierarhic orice defecţiune şi întrerupe activitatea până la remedierea acesteia.
- Cunoaşte şi participă la îndeplinirea politicii şi a obiectivelor calităţii unităţii.
- Îşi desfăşoară întreaga activitate conform Manualului Sistemului de Management al Calităţii şi a procedurilor şi instrucţiunilor aplicabile.
- Îndeplineşte orice alte sarcini stabilite pe cale ierarhic superioară, în conformitatea cu legislaţia în vigoare în limita competenţelor profesionale.
MANAGER MEDIC COORDONATOR, ASISTENT ŞEF
Am luat la cunoştinţă si mi-am însuşit
sarcinile de serviciu ce-mi revin
Semnătura __________
Numele si prenumele ____________
Data _________